Vilka är vi?

Välkommen till Equmeniakyrkan Kortedala!

Vi är en kristen församling som tillhör Equmeniakyrkan. Vi vill vara en öppen gemenskap där du kan komma som du är och möta den levande Guden.

Vår vision

Vår vision är: ” vi vill vara en mångkulturell församling som följer Jesus, möter människor, tränar lärjungar och sänder pionjärer.”

Vi vill att vår församling ska återspegla den mångfald som bor och lever i Kortedala. Vi vill vara en god kraft i vårt närsamhälle och verka för god integration. Vi längtar efter att växa som kristen gemenskap, både inåt och utåt, och vi vill se fler människor i Kortedala komma till tro på Jesus.

Equmeniakyrkan

Equmeniakyrkan är en sammanslagning av de tre tidigare samfunden Metodistkyrkan i Sverige, Svenska Baptistsamfundet och Svenska Missionskyrkan. Det finns över 660 församlingar runt om i Sverige som tillhör Equmeniakyrkan. Vill du läsa mer om samfundet Equmeniakyrkan kan du gå in på deras hemsida: www.equmeniakyrkan.se.

Nyfiken?

Är du nyfiken på den kristna tron, har behov av samtal eller vill hitta en kristen gemenskap är du välkommen att komma till någon av våra samlingar eller kontakta oss via våra kontaktuppgifter.